קנייה חכמה של שטחי פרסום - טיפים
ריכזנו מספר טיפים עבור קנייה חכמה של שטחי פרסום בהם מומלץ להיעזר בעת קנייה או השכרה של שטח פרסום.
בדיקת פרטי העסק: כיום, כשכל אחד יכול להקים אתר באינטרנט במינימום השקעה ומאמץ, חובה לבדוק שאכן מדובר בעסק פעיל, חוקי ואמין.
התרשמות מאתר האינטרנט וממידת רצינותו ומקצועיותו. קראו את דף "אודות" ועיינו בתקנון ובאמנת השירות של האתר. חנות רצינית בדרך כלל תספק את המידע הבא: שם העסק, כתובת, טלפון, כתובת אי-מייל, ופירוט לגבי האפשרות לביטול העסקה. אם העסק אינו מוכר, מומלץ להתקשר למקום, ואם אין מענה או שבמהלך השיחה עלו בכם חשדות כלפי הצד השני, ותרו על הקנייה באותו מקום.
לא לקנות חתול בשק- לבדוק או באתר או בגורמים הקשורים לשלט הפרסומי על כמות הצפיות לפני סגירת העסקה בכדי למנוע אכזבה, הונאה ובזבוז כסף על השקעה לא טובה. בדקו את פרטי המוצר: בררו את הפרטים המלאים של שטח הפרסום, את המחיר, חשוב לוודא שאתם בוחרים בדיוק בשטח הפרסומי הרצוי.
בכדי לפרסם באופן יעיל את העסק שלך יש לבדוק לא מעט סוגי פרסום שלעיתים דומים אך באפקטיביות לגבי העסק שלך שונים לחלוטין. להימנע מקניית\ פרסום של שטח בעייתי- לא לרכוש שטח פרסומי העלול לגרום לוונדליזם כגון שלט קיצוני היכול לגרום לנזק לרכב. לדוגמא: סטיקר על האוטו של מכבי עלול לגרום לאוהדים של הפועל לפגוע באוטו.
גלו חשדנות כלפי מחיר נמוך מדי: כשמשווים מחירים ומגלים מחיר נמוך במיוחד, כדאי להיות חשדניים. יתכן שמסתתרות עלויות נוספות שהופכות את המוצר להרבה פחות זול.
עוד סיבה למחיר נמוך יכולה להיות אמצעי למשוך קונים לאתר שכלל אינו משווק את הפרסום המדובר, ולנסות לשכנעם לרכוש פרסום אחר. במקרה הגרוע יותר זה יכול להיות סוג של תרגיל עוקץ שבמסגרתו נגבה תשלום ללא כל כוונה לספק את המוצר.
שימו לב לתנאים חריגים: אם אתם נתקלים באחד או יותר מהסימנים הבאים הימנעו מתיווך עם אותו איש קשר\ עסק מדובר וחפשו שטח פרסומי שעליו ניתן לסמוך. בררו את מדיניות הפרטיות: כדי להבטיח שהאתר לא ימסור את פרטיכם לגורם שלישי, למדו על מדיניות הפרטיות של האתר.
זו יכולה להופיע בתקנון או כסעיף נפרד. אם מדיניות הפרטיות אינה קיימת או אינה ברורה לכם ראו זאת כסימן מחשיד ושיקלו לקנות באתר אחר. בקנייה. לא לשלם למפרסם לפני שהפרסום פורסם או לפני שהתברר שאותה המדיה אכן שייכת לאותו אדם. לבדוק במשך הזמן הנקוב של השטח הפרסומי שאכן השטח מאויש באותו פרסום מבוקש.
בתשלום באמצעות כרטיס אשראי ניתן לבקש לשלם בתשלומים ולנסות לבקש שמועד החיוב הראשון יהיה אחרי המועד המתוכנן לקבלת המוצר. כך, במקרה שהפרסום לא סופק, הצרכן יכול לבטל את העסקה ואת החיובים. מי שבכל זאת מעדיף להימנע ממסירת פרטי כרטיס האשראי ברשת, יכול לבצע רכישה טלפונית, ואף להיפגש פנים אל מול פנים לתיאום ציפיות.
שלמו בכרטיס אשראי: תשלום בכרטיס אשראי באתר מאובטח בטוח לא פחות מקנייה בחנות באמצעות כרטיס אשראי. בנוסף, חברות האשראי מחויבות על פי חוק להחזיר לצרכן את מלוא כספו תוך 30 יום אם כרטיס האשראי שלו נוצל באופן לא חוקי באתר מאובטח. לעומת זאת תשלום במזומן, צ'ק או העברה בנקאית אומר שאתם מוותרים על ההגנות שנותן לכם חוק כרטיסי האשראי. ודאו שהאתר מאובטח: ברוב המקרים התשלום אכן מתבצע באמצעות כרטיס אשראי.
כדי למנוע חשיפת פרטי הכרטיס האתר חייב להיות מאובטח בפרוטוקול האבטחה הבין לאומי SSL. באתר מאובטח מופיע סמל של מנעול בתחתית הדפדפן בכל תהליך הרכישה. בכל מקרה אל תשלחו את פרטי כרטיס האשראי באי-מייל, הוא אינו מאובטח. לאחר הקנייה שימרו אישור על ביצוע העסקה: דאגו להדפיס ולשמור את אישור העסקה הכולל את פרטי המוצר ומחיר העסקה.
קראו אותו בעיון וודאו שהכול תקין. אם משהו לא ברור או נתקלתם בבעיה, צרו קשר מידי עם בית העסק ודווחו לו על כך.
בדקו את הפרסום עם קבלתו: ראשית בדקו את שטח הפרסום ששכרתם\ קניתם. ודאו כי קבלתם את שטח הפרסום המבוקש, סקרו את המוצר וראו שהוא לשביעות רצונכם, איכות העבודה, מיקום הפרסום המבוקש וכו'.
אם נתקלתם בבעיה, יש ליצור קשר מיידי עם בית העסק ולדווח לו על כך. לבדוק כמו בדירה הסכמי טאבו שהשטח אכן שייך באופן חוקי למפרסם והכמות הנכונה של הצפיות.
לא להיות פראיירים לתת למפרסמים לרדוף אחר שטח הפרסום שלכם , מבחינתכם לאמוד את מחירו באופן הטוב ביותר.
לא לעשות חוזים ארוכי טווח לשטחי פרסום לא "אמינים"-(לדוגמא: אוטו יכול להיות שיוחלף מחר...)
שאלות שיש לשאול את המפרסם בפוטנציה: האם אתה עסק פרטי או משרד פרסום למה אני צריך את האתר כבעל עסק, אדם פרטי, משרד פרסום.