פרסום למגזרים
פרסום למגזרים, במדינת ישראל חיים כיום כשני מיליון אנשים המגיעים ממגזרים שונים:
דתי, אנגלו-סקסי, ערבי, צרפתי, רוסי
על מנת לפרסם למגזרים אלו יש להתאים לכל מגזר את המוצרים המתאימים והייחודיים לו.
למגזרים אלו כוח קנייה לא קטן וגופי הפרסום במשק הישראלי אינם מקלים ראש ומשקיעים זמן רב בהתאמת הפרסום לכל מגזר ומגזר.
אצל החרדים למשל, מכיוון שחפצים רבים שהם קונים עוברים בתוך המשפחה מאחד לשני, קיימת העדפה לקניית מוצרים איכותיים בעלי מותג ותיק ומוכר ולא משהו שהוא מעין חתול בשק.
המגזר הרוסי לעומתם, צורך מוצרים שחלקם מיוצרים בתעשייה עצמית קטנה המתאימה לצורכיהם ולטעמם ואילו המגזר הערבי קונה את רוב מוצריו במכולות ובשווקים שבכפרם או בעירם.
לכל מגזר ומגזר המוצרים החזקים אותם הוא מרבה לקנות.
המגזר הרוסי שם דגש על קניית בשר איכותי, בני המגזר הערבי משקיעים הרבה ברכישת רהיטים, והחרדים מרבים לקנות מוצרים לתינוקות.
חשוב לזכור כי התקציב המוקדש לפרסום במגזרים אלו הוא נמוך בהרבה מאשר תקציבי הענק המיועדים ליתר תושבי המדינה.
בקרב מגזרים אלו קיימות לא מעט רגישויות לגבי מוצרים אלו ואחרים ומה שנראה לאזרח חילוני רגיל מן השורה כפרסומת בנאלית עלול להיראות אצל החרדים למשל, כבוטה וצעקני מדי.
במגזר החרדי מעוניינים בפרסומת פשוטה שתספר להם בדיוק על כל מוצר ומה הוא מכיל , ותדבר אליהם בגובה העיניים.
ואילו במגזר הרוסי חשוב לצפות בפרסומות המתאימות לקהל משכיל, ושכוללות בתוכן גם סממנים של התרבות הרוסית כמו שימוש בכלי נגינה, מקצועות נחשבים ועוד..
ברגע שהם אינם חשים כי המסר אינו מדבר אליהם או רלוונטי כלפיהם – הם ממשיכים הלאה ולא נעצרים לצפות בפרסומת עד הסוף.
חשוב לזכור כי המגזרים הללו אינם נחשפים הרבה לעיתונות ולטלוויזיה הישראלית על כל ערוציה, והם מעדיפים לצפות ולקרוא בשפה שלהם .
לכן, כאשר רוצים לפרסם למגזרים השונים יש להגיע אליהם דרך ערוצי התקשורת המשויכים אליהם. לדוגמא: אם נרצה לפרסם משהו הרלוונטי גם עבור הרוסים, נצטרך לעשות זאת באחת מתחנות הטלוויזיה ברוסית הקיימות בארץ, או בעיתונים הכתובים ברוסית.
לערבים נפרסם על שלטי חוצות בכפריהם או בעירם, ולחרדים נפרסם בעיתונים המזוהים עימם.
ולא נשכח להשקיע בפרסום באתרי האינטרנט השונים אשר הפכו בשנים האחרונות רלוונטיים מאוד עבור מגזרים אלו והופכים יותר ויותר לכלי פרסומי חזק ומשפיע.
לחץ כדי למצוא או לפרסם באתר בקטגוריית פרסום למגזרים
ישנן מספר חברות המציעות מערכות ליצירת דפי נחיתה וקמפיינים, פרסום בפייסבוק ו קידום אתר בגוגל,באמצעות קמפיינים אלה ניתן לפלח את קהל היעד הפוטנציאלי בכמה צעדים פשוטים וברורים.